*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Ankara Metro Çalışmaları Çerçevesinde Araç Alım Sözleşmesi Yapıldı  (Okunma sayısı 1299 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20677
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Büyükşehir'den devraldığı metro çalışmaları çerçevesinde "Araç Alımı Ve İşletmeye Alma İşi" imza töreni gerçekleşti.
 
İmza töreni ile 324 metro aracın satın alımı gerçekleşti. Çin'in CSR firmasına 391 milyon dolara ihale edilen metroların hızı saatte 80 km'ye çıkacağı, günde bir milyon kişi taşınacağı açıklandı. Avrupa ülkelerinde ortalama hız 80 km, en yüksek hız ise 100 km. örneğin İspanya'da metro 80 km hıza çıkabiliyor.
 
YÜZDE 51 YERLİ
 
Alt Yapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Metin Tahan, araçlar hakkında şu bilgileri verdi:
 
Bir dizi ile 900 yolcu, iki dizi ile 1800 yolcu, saatte tek yönde 70 bin yolcu taşınabilecek.
 
Sistem günde 1 milyondan fazla yolcu taşıyabilecek kapasitede.
 
Trenlerin maksimum işletme hızı saatte 80 kilometre.
 
324 adet vagondan, ilk 75 adet vagon için en az yüzde 30, 249 adet vagon için en az yüzde 51 yerli katkı payı olacaktır.
 
SEÇİMDEN ÖNCE
 
Bakan Yıldırım, "Bu sözleşmeyle dünyanın en hızlı büyüyen iki ülkesi Çin ve Türkiye önemli bir stratejik ortaklığa gidiyor. Bu metro araçlarının Türkiye'de müşterek üretimi, diğer yandan Ankara metrolarının ihtiyacı olan bu tren setlerinin temin edilmesidir" dedi.
 
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek de, "Seçimler de öne alındığı için Bakanımızın da gayretiyle seçimlerden önce metromuzu harekete geçireceğiz. Hiç olmazsa ilk iki metromuz işletmeye açılacak" diye konuştu.
 
İşte metro araçlarındaki teknik özellikler
 
Araç içi yolcu bilgilendirme ekranları: Kabin içi ve dışı sıcaklık, istasyonlara gelindiğinde hangi taraf kapıların açılacağı, tarih, saat, bir sonraki istasyon bilgileri gösterilecek.
 
Güvenlik için CCTV kameraları: Araç içi kameralarla sürekli kayıt yapılacak.
 
Vagon aralarında birbirine geçişi sağlayan körükler: Üç vagondan birbirlerine geçiş mümkün olacak.
 
Sesli anons sistemi: Yol bilgisini sinyalizasyon sisteminden direkt alan ve otomatik olarak çalışan gelecek istasyon bilgisini istenen detayda verebilen (kısauzun, Türkçe-İngilizce) bir anons sistemi bulunacak.
 
Fiziksel engelliler ve bebek arabaları için özel alan : Vagonlarda ayrılan özel alan ve bağlama aparatlarıyla, tekerlekli sandalye veya bebek arabaları için güvenli seyahat imkanı oluşturulacak.
 
LED lambalarla konforlu Araç içi aydınlatma : Daha az enerji ile aydınlatma sağlanacak.
 
Konforlu ve Teknolojik Sürücü Kabini: Maksimum yolcu, kapıları ve araç içlerini kontrol edebilen kamera görüntüleri, aracın tüm sistemlerinin takip ve kontrolünü sağlayan LCD ekranlar bulunacak.
 
Kapılar: Mevcut araçlarda kapılar pnomatök (havalı) iken, yeni araçlarda elektrikli kapılar olacak.
 
Kompresörler : Araçlardaki hava yastıkları, süspansiyon ve benzer sistemlere hizmet eden kompresörler sürekli yağ kullanan "pistonlu" değil, vidali tip "yağsız oil free" olacaktır. Böylece yeni vagonlarda yağ kullanılmadığından atık yağ üretmeyen "çevreci vagon" olacak.
 
Isıtma, Soğutma, Havalandırma Sistemleri: Verimleri eskilere oranla daha yüksek yeni nesil ekipmanlar kullanılacak.
 
Dinamik Fren Sistemi: Fren esnasında üretilen enerjinin yeniden kazandırılması eski trenlerde mevcut olmakla birlikte yeni trenlerde kayıp enerjiyi azaltan yeni nesil bir uygulama gerçekleştirilecek.
 
14.08.2012 – Habertürk