*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Alex Zanardi'nin Mücadele Dolu Hayat Öyküsü  (Okunma sayısı 1400 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20677
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com
Alex Zanardi'nin Mücadele Dolu Hayat Öyküsü
« : Ağustos 30, 2012, 01:17:25 ÖS »


15 Eylül 2001, Lausitzring, Almanya. 11 Eylül saldırılarının üstünden dört gün geçmişken, Amerika’nın göz bebeği CART serisi, ilk defa Avrupa’ya, Almanya’ya taşınıyor. Yarışta, ikinci Formula 1 denemesinden de istediği sonuçları alamayan ve Amerika’ya, daha önce iki kez şampiyon olduğu seriye geri dönen Alex Zanardi de var. Yarışı lider götüren Zanardi, son pitstop’u için 142. turda pite giriyor ve lastik değişimi yapmadan, yarışın son 13 turu için kendisine yeterli olacak yakıtı aldıktan sonra piti terkediyor. Sonra bir şeyler ters gidiyor ve Alex Zanardi’yi pit çıkışında spin atarak, pistin oval bölümüne doğru sürüklenirken görüyoruz. Normal yarış çizgisinde ilerleyen Alex Tagliani, spin atarak önüne doğru gelen Zanardi’ye çarpmaktan kurtulamıyor.
 
Zanardi bu kazada iki bacağını birden kaybediyor.
 
Uzun bir rehabilitasyon döneminin ardından, kazasının üstünden tam 1 yıl geçtikten sonra Zanardi, özel bir organizasyonla Lausitzring’e geri dönüyor ve yarışta tamamlayamadığı 13 turu tamamlıyor. Bu özel adamın, özel hikayesi de burada başlıyor aslında. Daha küçük bir çocukken motorsporlarıyla ilgilenmeye ve mücadele etmeye başlayan insanlardan rekabet duygusunu koparmanız çok zor oluyor; tarihte örnekleri mevcut. 1982 Hockenheim’da Formula 1 kariyerinin bitmesine sebebiyet veren bir kaza yapan Didier Pironi, daha sonraları sürat tekneleri yarışlarına katılarak rekabet duygusunu beslemeyi tercih etti. 2006 sonunda Ferrari -daha doğrusu Luca di Montezemolo- tarafından emekliliğe zorlanan Michael Schumacher, bir-iki sene motosiklet yarışlarıyla oyalandıysa da 2010 yılına kadar dayanabildi ve Formula 1’e geri döndü. Zanardi de Lautsizring’te yaptığı kazanın ardından havlu atmak için erken olduğunu düşündü ve en sevdiği şeye, motorsporlarına geri dönüş için çalışmalara başladı.
 
Lastik ve benzin kokan motorsporları pistlerine geri dönüş 2004 yılında gerçekleşti. Zanardi, BMW’nin kendisi için özel ürettiği otomobille Avrupa Binek Otomobiller Şampiyonası’na katıldı. Hayatı boyunca kullandığı yarış otomobillerinin gaz ve fren pedallarına ayaklarıyla hükmeden Zanardi için, direksiyonda bulunan gaz ve fren kollarına alışmak çok uzun süre almadı. 2005 Avrupa Binek Otomobiller Şampiyonası'ndan Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası’na geçiş yılıydı. Şampiyonadaki ilk yılında Alex Zanardi, sezonun 14. yarışını kazanmayı başardı. Avrupa Binek Otomobiller Şampiyonası serüveni 2009 yılının sonuna kadar devam etti. Zanardi bu süre içine 4 galibiyet ve bir pol pozisyonu sığdırdı ve spordan emekli oldu.
 
Sonra el bisikleti geliyor. 2-3 yıl boyunca çeşitli maratonlara hem bisikletiyle hem de tekerlekli sandalyesiyle katılıyor Zanardi; Floransa ve Roma maratonlarında galibiyeti göğüslüyor. 2011 yılına, hem New York Maratonu El Bisikleti birinciliği hem de, UCI Para Bisiklet Dünya Şampiyonası, bireysel zamana karşı ikinciliği sığrıdırıyor. Bu başarılı sonuçlar Zanardi için bir dönüm noktası oluyor ve İtalya 2012 Paralimpik Yaz Oyunları kadrosuna alınıyor.
 
2012 Paralimpik Oyunları’nda el bisikleti yarışları, İngiltere’nin önemli motorsporları pistlerinden Brands Hatch’te yapılacak. Bu Zanardi’ye kaderinin bir oyunu mudur bilinmez ama, hayatını motor sesleri arasında pistlerde geçirmiş bu efsane için, Brands Hatch’te kazanılacak madalya(lar) çok özel olacaktır.
 
Hayatın size ne getireceğini çoğu zaman bilemiyorsunuz. Zanardi örneğinde olduğu gibi, hayatın çoğu zaman ne getirdiği değil, gelişine nasıl vurduğunuz önem taşıyor.
 
30.08.2012 – Eurosport