*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Apple'ın gizli 'Dahi Kitapçığı' sızdırıldı  (Okunma sayısı 1081 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20677
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com
Apple'ın gizli 'Dahi Kitapçığı' sızdırıldı
« : Eylül 28, 2012, 01:44:06 ÖS »


Kitapçık, Apple Store mağazalarında çalışan satış elemanları için müşteriyle nasıl iletişim kurulması ve satış yapılması gerektiğini detaylı bir şekilde anlatıyor

Apple’ın gizli eğitim kitapçığı internete sızdırıldı. Gizmodo, kitapçığı baştan sona incelediklerini belirtti ve gözden geçirdikleri bilgilerin bir kısmını sayfasında yayımladı. Sam Biddle imzasıyla verilen haberde dikkat çekilen bazı başlıklar şunlar:

‘Dahi Eğitimi Öğrenci El Kitabı’ adındaki kitapçık, Apple’ın hazırladığı en yeni eğitim kılavuzu olma özelliğini taşıyor. Gizmodo’nun ‘müşterileri tanıma ve onları memnun etmeye odaklı’ olduğunu belirttiği oldukça kapsamlı ‘çalışma kitabı’, çalışanların empati yetenekleri artırmayı öngörüyor.

Kitapçıkta yer alan başlıklar neredeyse tamamen teselli etme, neşelendirme ve hataları düzeltmeye odaklı. Gizmodo’nun çıkardığı sonuca göre, kitapçığın sunduğu ana mantık, “mutlu bir müşteri satın alan müşteridir” düşüncesi.

“DAHİLER İÇİN ACEMİ BİRLİĞİ”
Apple’ın mavi renkli “dahi” tişörtünü giymeden önce (satış elemanları) yapmanız gereken şey, 14 günlük zorunlu eğitime katılmak. Bu eğitim sürecinde “Hata Tanımlama Hizmetleri Kullanımı”, “Bileşenlerin İzole Edilmesi” ve “Empatinin Gücü” başlıklarında, birbiriyle tamamen ilgisiz görünen eğitimlerden geçiyorsunuz.

Eğitimin amacı, dahi adaylarını ‘dahilerin davranış biçimleri ve karakterleriyle’ donatmak. Kitapçığın yedinci sayfasında, dahiler için bir “Ne” ve “Nasıl” listesi yer alıyor ve “Bir dahi ne yapar? Eğitim. Nasıl? İncelikle” gibi ifadeler yer alıyor.

Bir diğer ifade, “Dahi, sahiplenir. Anlayış gösterir. Önerir. İkna ederek ve Evet’e ulaşır. Saygıyla.” Gizmodo’nun yorumuna göre, buradaki fikir şefkatli görünmek ve pasif görünüm altında müşteriyi ikna etmek, empati yoluyla satışı gerçekleştirmek.


ntvmsnbc