*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Alo 183'ü en çok kadınlar ve özürlüler aradı  (Okunma sayısı 1141 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20677
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com
Alo 183'ü en çok kadınlar ve özürlüler aradı
« : Ocak 31, 2010, 02:29:18 ÖS »


Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Selma Aliye Kavaf'ın verdiği bilgilere göre Alo 183'ü yüzde 46.31 ile en fazla kadınlar ararken kadınları, yüzde 30.15'le özürlüler takip etti.

SHÇEK bünyesinde faaliyet gösteren ve dezavantajlı grupların sorunlarını çözmek amacıyla kurulan ve ücretsiz aranan aile, kadın, çocuk, özürlü ve Sosyal Hizmet Danışma Hattı Alo 183, 7 gün 24 saat hizmet veriyor.

Kadın ve Aileden Devlet Bakanı Selma Aliye Kavaf, sosyal devlet ilkesinin sosyal projelerle hayata geçirildiğine belirterek, "Özellikle dezavantajlı gruplar yanlarında devletin olduğunu hissetmelidir. Sorunlarını ulaştıracak bir merciye ulaşmada sıkıntı yaşamamalıdır. Alo 183 bu amaçla dezavantajlı grupların sorunlarının çözümü noktasında kurulmuş ve faaliyet göstermeye devam etmektedir. Alo 183'e gelen çağrılar titizlikle değerlendirilmektedir." dedi.

İstismara uğrayanlara psikolojik destek verilmesinden hukuki ve ekonomik anlamda danışmanlığa kadar pek çok konuda Alo 183'ün hizmet verdiğini ifade eden Bakan Kavaf, "Hattı arayan herkesin şikâyeti değerlendirilmektedir. İhtiyaca ve konusuna göre gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır. Çocukların korunması, kadın konukevleri, evlat edinme, koruyucu aile, kuruluşlarımızda gönüllü çalışma, ayni-nakdi yardım, özürlü kimlik kartı, özürlü ve yaşlı aylığı, diğer yaşlı hizmeti konularında destek ve yardım yapılmaktadır." diye konuştu.

Bakan Kavaf, hukuki desteğe ihtiyacı olanların, baroların adli yardım bürolarına yönlendirildiğini, acil müdahale edilmesi gereken durumlarda ise o ildeki Acil Müdahale Ekip Sorumlusu'nun arandığını kaydetti.

2009 yılı rakamlarına göre; Alo 183, tam 23 bin 144 kişiyi dinledi. Bu çağrılardan 9 bin 675'i bilgi ve yönlendirme gerektiren, 13 bin 469'u ise müdahale gerektiren çağrılar olarak kayda geçti. 719 aramaya mesai saatleri dışında cevap verildi. Bin 411 çağrı baro, 2 bin 158 çağrı da belediyeler aracılığıyla değerlendirildi. Alo 183 Sosyal Hizmet Danışma Hattı'na yüzde 41'lik oranla en fazla İstanbul'dan çağrı yapıldı. İstanbul'u yüzde 21'le Ankara ve yüzde 6'la İzmir takip etti. Müdahale gerektiren çağrılar en fazla bin 326 ile Mart, bin 309 ile Aralık aylarında yapıldı.

Yapılan görüşmelerin konularına göre dağılımına bakıldığında; en fazla aramanın kadın konuk evleri ile ilgili olduğu görülüyor. 3 bin 971 kişinin kadın konuk evleri, 3 bin 561 kişinin sağlık hizmeti talebi, 3 bin 375 kişinin yasal hakları ile ilgili bilgi, 2 bin 670 kişinin evde bakım hizmeti, 2 bin 228 kişinin genel bilgi, bin 876 kişinin de ayni nakdi yardım için Alo 183'ün tuşlarını çevirdiği tespit edildi. Alo 183'e gelen her 100 aramadan 46'sının kadınlara ait olduğu belirlendi. Yüzde 46.31'lik arama ile kadınları; yüzde 30.15'le özürlüler, yüzde 8.56 ile genç ve çocuklar, yüzde 2.49 ile erkekler, yüzde 2.47 ile de yaşlılar takip etti.

ALO 183 NEDİR?

Çocukların ihmal ve istismarı, kadına yönelik şiddet gibi konulardaki ihbarları değerlendirmek, acil durumları ilgili kurumlara bildirmek amacıyla kurulan "Alo 183 Kadın, Çocuk ve Sosyal Hizmet Danışma Hattı" 24 saat boyunca hizmet veriyor. Arayanlar SHÇEK özürlüler, yaşlılar, korunmaya muhtaç çocuklar, sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, şiddete uğrayan kadın ve çocuklar konusundaki çalışmaları konusunda bilgilendiriliyor, ne tür bir sosyal destek verilebileceği söyleniyor. Türkiye'nin her yerinden ücretsiz olarak aranabilen hatta uzman personeller, kadına yönelik fiziksel, cinsel, ekonomik ve duygusal istismar ve ihmale karşı neler yapılabileceği konusunda arayanları yönlendiriyor.

Zaman