Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Biz de Varız
»
HABER MERKEZİ
»
HABER MERKEZİ
»
EĞİTİM HABERLERİ
»
Öğretmenlere 'Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Yaklaşım' Eğitimi
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: Öğretmenlere 'Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Yaklaşım' Eğitimi (Okunma sayısı 1275 defa)
melleseferi
öMeR
Administrator
Hero Member
İleti: 20677
SiTe YöNeTiCiSi
Öğretmenlere 'Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Yaklaşım' Eğitimi
«
:
Mart 21, 2013, 03:24:02 ÖÖ »
Sarayönü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün proje ortağı olduğu See Beyond Prejudice II kapsamında projenin dördüncü adımı geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Doç. Dr. Fatma Taş Arslan, gerçekleştirilen konferansta Sarayönü'nde eğitim veren öğretmenlere 'Zihinsel yetersizliği olan çocuğa ve ailesine yaklaşım' konusunu anlattı.
Halk Eğitim Merkezi Konferans salonunda düzenlenen seminerde konuşan Doç. Dr. Fatma Taş Arslan, öğretmenlere, "Engelli kelimesi; her ne kadar "sakat ve özürlü" kelimeleri yerine kullanılsa bile, bu sözcüklerden farklı anlama gelmektedir.
Özürlü terimi "özürlülüğü" odak noktaya koymayı gerektiren bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Engellilik ise hemen olmasa bile zamanla özürlülük merkezli tanımlamalardan kurtulabilmeyi, düşüncelerimiz de yumuşama ve esneklik sağlamayı başarabilecek bir terim olarak görünmektedir. Birleşmiş Milletler kabul ettiği Sakat Kişilerin Hakları Bildirgesi'nde engelli birey tanımı; "Normal bir kişinin kişisel ya da sosyal yaşantısında kendi kendisine yapması gereken işleri, bedensel veya ruhsal yeteneklerindeki kalıtımsal ya da sonradan olma herhangi bir noksanlık sonucu yapamayanlar" olarak ifade edilmektedir.
Zihinsel yetersizlik, belli başlı günlük yaşam becerilerini öğrenme ve yerine getirmede ciddi güçlükler olarak tanımlanmaktadır. Bugün zihinsel yetersizliğin bilebildiğimiz 250'den fazla nedeni vardır. Akraba evliliği, genetik hastalıklar, doğum travmaları, gebelikte geçirilen enfeksiyonlar, gebelikte toksik maddelere maruz kalma, sinir sistemi anomalileri, metabolik hastalıklar, sinir sistemi enfeksiyonları, travmalar, psikososyal yoksunluk, yetersiz beslenme bunlardan bazılarına örnektir. Zihinsel engelli çocukların eğitimlerinde farklı yöntemler kullanılmaktadır. Bunlardan biri kaynaştırma eğitimidir.
Kaynaştırma, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini bütün kademelerde sürdürme esasına dayanan, destek hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma programlarında başarılı olunabilmesi için toplumun, eğitimcilerin ve sınıftaki çocukların, kaynaştırma uygulamalarına ve engelli bireylere karşı olumlu tutum ve görüşe sahip olması gerekir.
Engelli çocuğun sınıf içi davranışları, akademik beceri düzeyi, duygusal durumu, engelin düzeyi ile öğretmenin çocukların bireysel farklılıklarını anlama ve kabul etme becerisinin çocuklara olan karşı tutum ve davranışlarını büyük ölçüde etkilemektedir. Zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip ailelerin aile içi ve dışında birbirine destek olması yardımlaşması ve diğer engelli bireylere sahip ailelerle görüşmesi hem psikolojik rahatlama hem de bilgi alışverişi açısından çok önemlidir" şeklinde konuştu.
10.03.2013 - saraymedya.com
Kayıtlı
>>>>>>>>>>
bizdevariz.NET
<<<<<<<<<
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Biz de Varız
»
HABER MERKEZİ
»
HABER MERKEZİ
»
EĞİTİM HABERLERİ
»
Öğretmenlere 'Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Yaklaşım' Eğitimi