Biz de Varız
ENGELLİ HABERLERİ => ENGELLİ HABERLERİ => Konuyu başlatan: melleseferi - Şubat 20, 2010, 04:00:28 ÖS
-
(http://img41.imageshack.us/img41/2325/3457engelli.jpg) (http://img41.imageshack.us/i/3457engelli.jpg/)
Eskişehir Anadolu Üniversitesi (AÜ) Engelliler Araştırma Enstitüsü öğretim elemanı Yard. Doç. Dr. Burcu Ülke Kürkçüoğlu, birebir öğrenme aşamasında farklı faaliyetlerin otistik çocukları ne şekilde etkilediğiyle ilgili araştırmanın sonuçlarını bir kitapta topladı.
Kürkçüoğlu, "Otistik özellik gösteren çocuklara birebir öğretimde etkinlikler içi ve arası seçim fırsatları sunmanın etkilerinin karşılaştırılması" konulu bir kitap yayımladı. Çalışmada, otistik özellik gösteren bireylerin birebir öğretim sırasında, etkinlik içinde ya da etkinlikler arasında sağlanan seçim fırsatlarını ne şekilde değerlendirdiğini belirten Yard. Doç. Dr. Burcu Ülke Kürkçüoğlu, "Araştırmaya, 5-8 yaşları arasındaki dört öğrenci katıldı. Çalışma esnasında çocuklara hem etkinlik içi, hem etkinlikler arası, hem de etkinlik içi ve etkinlikler arası olmak üzere üç farklı seçenek sunuldu. Bu seçim fırsatlarıyla çocukların kendini uyarıcı davranışlarında ve etkinlikle ilgili olma davranışlarında bir değişiklik olup olmadığı incelendi" dedi.
Kürkçüoğlu, otistik özellik gösteren bireylerin öğrenmesi gereken becerileri muhtelif faaliyetlerle sağladıklarını dile getirerek, "Araştırma esnasında hedef davranışlar belirledik ve bu davranışlar üzerinde çalışma gerçekleştirildi. Yapılandırılmış öğretim ortamı kullanıldığı için çocuklara seçim fırsatları sunmak istedik. Bu sebeple üç farklı seçenek sunduk. Çalışma sonunda elde edilen bulgularda, çocukların etkinlikle ilgili olma davranışlarının arttığını gözlemledik. Üç ayrı etkinlik seçeneği de aynı etkiyi gösterdi. Ayrıca, çocukların kendini uyarıcı davranışlarında da azalma görüldü" diye konuştu.
Beyaz Gazete