*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Türk İşaret Dili Öğretim Materyali Kitabı Tanıtıldı  (Okunma sayısı 1594 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20661
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com
Türk İşaret Dili Öğretim Materyali Kitabı Tanıtıldı
« : Kasım 10, 2016, 02:53:34 ÖÖ »
Türk İşaret Dili Öğretim Materyali Kitabı Tanıtıldı



İşitme engelli öğrenciler için hazırlanan "Türk İşaret Dili Öğretim Materyali" kitabı tanıtıldı.

Fatih'teki Mimar Sinan İşitme Engelliler İlkokulunda düzenlenen tanıtım toplantısına, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör, İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, öğrenciler, veliler ve öğretmenler katıldı.

Toplantıda konuşan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Güngör, kitabın uzun ve meşakkatli bir çalışmanın ardından ortaya çıktığını belirtti.

Dünyadaki diğer örnekler üzerinde çalıştıklarına işaret eden Güngör, "Sonuçta kendimize uygun olan ve çok daha kullanışlı eser meydana geldi. Şimdi birinci sınıf öğretmen ve öğrencileri için hazırlanmış olan kitapla huzurlarınızdayız. İkinci ve üçüncü sınıflar için de hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Yakın bir zamanda onları da hizmete sunacağız." diye konuştu.

İşaret diliyle eğitim veren okullarda eğitimi daha da zenginleştirmeyi amaçladıklarını vurgulayan Güngör, "Bu, malzeme, materyal ve kitap fukaralığını gidermeye yönelik önemli bir adımdır." değerlendirmesini yaptı.

Kitabın Tamamı Görsel Ögelerden Oluşuyor

Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından eğitim aracı olarak kabul edilen ve basımı tamamlanan kitap, 2016-2017 öğretim yılında kullanılmak üzere işitme engelliler ilkokulları ile özel eğitim sınıflarına devam eden öğrenciler ve bu okullarda görev yapan öğretmenlerin kullanımına sunuldu.

Öğretim materyallerinde iletişim dili olarak işaret dili, anlatım biçimi olarak da görsel kompozisyonlar kullanıldı. Materyallerde öğrencinin temel ihtiyaçlarından, günlük yaşamından ve yakın çevresinden yola çıkılarak oluşturulan temaların içeriğine uygun olarak çizgilere yer verildi.

Öğretim materyallerinde yer alan 11 temada 624 sözcük ve sözcüklerin işaret dilindeki gösterimi yer alıyor. Sözcüklerin işaret dilindeki karşılıkları derslerde öğrenildikçe öğrencilerin iletişim sorunlarının azalması ve özgüvenlerinin artması amaçlanıyor.

10.11.2016 – AA